praca Wiadomości branżowe

Bezpłatne Biuro Informacji Studenckiej działa w rzeszowskiej uczelni

“Na pewno nie odeślemy cię z kwitkiem” – deklaruje studenckie biuro WSIiZ i słowa dotrzymuje.

„Pogotowie” studenckie w WSIiZ

W Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie działa pierwsze na podkarpackich uczelniach Biuro Informacji Studenckiej. „LINK” to perfekcyjnie zorganizowane bezpłatne „pogotowie” studenckie, które pomaga w każdej, nawet z pozoru błahej sprawie. Informacje dotyczące uczelni, porady ekspertów, pomoc w wypełnieniu wniosku o stypendium, a nawet w wynajęciu mieszkania to tylko niektóre z wielu działań, jakie podejmuje „LINK”.

– Nie spodziewaliśmy się aż takiego zainteresowania. Odwiedziło nas już kilkaset osób. Odbieramy dziennie mnóstwo telefonów, i wysyłamy całą masę e-maili z odpowiedziami na pytania studentów – mówi Aleksandra Łuczków, pracownik Biura Informacji Studenckiej „LINK”.

Liczba osób poszukujących informacji związanej z funkcjonowaniem różnych działów uczelni i życiem studenckim z dnia na dzień rośnie. Najczęściej w biurze pojawiają się studenci I roku.

– Pytania, z którymi przychodzą do nas młodzi ludzie najczęściej dotyczą spraw organizacyjnych i dokumentacji. Studenci chcą wiedzieć na przykład, gdzie i do kiedy składać podania i wnioski – mówi Khrystyna Mykolayevych z „LINKU”.

 Pomoc w oka mgnieniu

Biuro Informacji Studenckiej „LINK” pomaga w rozwiązywaniu rozmaitych problemów. Często zgłaszają się osoby, które poszukują mieszkania, starają się o kredyty studenckie lub stypendia, potrzebują pomocy  w przygotowaniu prac dyplomowych. Pracownicy „LINK” udzielają szczegółowych informacji w sprawach dotyczących działalności dziekanatu, procedur związanych ze zmianą kierunku studiów, skreślenia z listy studentów lub wyboru specjalności. Informują np. o terminach konsultacji, sesji egzaminacyjnych i praktyk studenckich, a nawet o możliwości ubezpieczenia się na uczelni.

– Ludzie chętnie do  nas przychodzą. Nie boją się pytać bo wiedzą, że staramy się znaleźć rozwiązanie każdego problemu  – mówi Joanna Dudek, koordynator Biura Informacji Studenckiej „LINK”.

Podpowiadają, jak rozwijać pasje

24 koła naukowe i 8 organizacji studenckich. Nie łatwo odnaleźć się wśród tak bogatej oferty.  „LINK” pomaga studentom w wyborze odpowiedniej organizacji. Pracownicy sprawdzają terminy spotkań i organizują konsultacje z opiekunami grup.  

Biuro pomaga też studentom zza wschodniej granicy np. w sprawach urzędowych. Udziela też informacji dotyczących ubezpieczenia zdrowotnego NFZ i zapisów do lekarzy specjalistów, a także informacji o ofertach mieszkaniowych.

Biuro Informacji Studenckiej organizuje też spotkania z ekspertami z różnych dziedzin, np. z prawnikami i finansistami, organizuje też konsultacje z psychologiem.

– Zgłosiłam się do „LINK” z prośbą o pomoc przy założeniu działalności gospodarczej. Zostałam bardzo miło przyjęta. Biuro zorganizowało bezpłatne spotkanie z doradcą finansowym, który udzielił mi wszystkich niezbędnych informacji – opowiada Joanna, studentka WSIiZ.

– Studenci nie odczuwają bariery wieku i chętnie dzielą się swoim problemami. „LINK” to strzał w dziesiątkę – podsumowuje początek działalności biura Joanna Dudek.

Oprócz studentów na pomoc biura mogą liczyć absolwenci. Pytają m.in. o imprezy integracyjne, nowości dydaktyczne, staże oraz oferty pracy. Biuro cieszy się też coraz większym zainteresowaniem rodziców żaków. Sposoby płacenia za czesne, działalność stołówki studenckiej, możliwości kontrolowania wyników w nauce syna lub córki – to najczęściej zadawane przez nich pytania.

Biuro mieści się w pokoju nr 8 w siedzibie WSIiZ przy ul. Sucharskiego 2. Pracuje od poniedziałku do piątku od godz. 8 do 16 i w soboty od godz. 9 do 14. Tel.: 17 866 11 88.

 

 

Similar Posts