Wiadomości branżowe

Jak skutecznie zarządzać czasem w pracy?

Teaser

Często żałujemy, że doba ma tylko 24 godziny. W czasach gdy zalewani jesteśmy informacjami coraz częściej nie potrafimy skupić się na zadaniach i efektywnie przepracować czas spędzony w biurze. Efekt? Zaległości musimy nadrobić w domu. Jak tego uniknąć?

Wybierz narzędzia do organizacji czasu:

Każdy z nas jest inny i każdy z nas powinien wybrać inne narzędzia, które pomogą mu skutecznie zarządzać czasem. Jakich więc narzędzi szukać? W dobie Internetu coraz więcej osób zadaje sobie pytanie “Papier czy program?”. Do wyboru mamy terminarze, teczki, notesy, tablice, kalendarze elektroniczne, czy programy do zarządzania zadaniami.

Przy wyborze warto wziąć pod uwagę czy jesteśmy wzrokowcem, słuchowcem lub  kinestykiem. Przykładowo, dla kinestyka ważne są przede wszystkim odczucia i doznania, tak więc korzystanie przez ten typ osoby z kalendarza elektronicznego może okazać się mało skuteczne.

Jeśli macie problem z wyborem, najlepiej testować, testować i jeszcze raz testować. Dzięki temu wybierzemy najlepiej dostosowane do nas narzędzie lub cały ich zestaw.

Masz już narzędzia? Czas na stworzenie nawyku:

Wiele osób zatrzymuje się na pierwszym etapie – wyborze narzędzi, z których później nie korzystają. Jeśli zdarzyło Ci się wyrzucić wraz z końcem roku kolejny terminarz, w którym nie zapisałeś nawet połowy stron, musisz wyrobić w sobie nawyk. Z pozoru łatwe zadanie, z którym nie każdy potrafi sobie poradzić.

Wyrobienie nawyku wymaga powtarzania danej czynności codziennie przez min. miesiąc. Często jednak szukamy wymówek, które odciągają nas od realizacji celu. Warto podzielić się faktem tworzenia nowego nawyku z najbliższą osobą, spisać na papierze i wyobrazić sobie jak polepszy się nasza organizacja po 30 dniach, kiedy zautomatyzujemy nasze działania.

Plan działania:

Podobnie jak przy wyborze narzędzi, każdy powinien wybrać najskuteczniejszy dla siebie plan organizowania czasu. Dobrym sposobem jest planowanie zadań na nadchodzący tydzień, w połączeniu z codzienną aktualizacją.

Warto poświęcić 15 minut dziennie przed pracą na spisanie listy zadań i ustalenie priorytetów, które bezwzględnie trzeba wykonać danego dnia. Przy podziale na sprawy ważne i pilne, nie możemy również zapomnieć o sprawach nagłych, które mogą nam wpaść do kalendarza w ciągu dnia – mówi Przemysław Styrna, New Business Manager GRUPA 365 NET. – Po wykonaniu wszystkich zadań, zróbmy sobie przerwę i spróbujmy zająć się dodatkowymi sprawami, na które w przyszłości może nam zabraknąć czasu dodaje.

A Ty jak zarządzasz swoim czasem? Jeśli po raz kolejny zabierasz do domu zadania, których nie zdążyłeś/-aś wykonać w biurze, czas na zmiany! Wybierz narzędzia, wyrób nawyk i stwórz plan działania. Efektem będzie więcej wolnego czasu, który możesz wykorzystać w wybrany przez siebie sposób.

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet – gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło GRUPA 365 NET. Dostarczył netPR.pl

Similar Posts