praca

Nowe wyzwania Lidera

Najlepsze modele i strategie przywództwa w obecnych czasach, tło ekonomiczne, rynkowe, społeczne i etyczne decyzji lidera, problematyka efektywnego zarządzania oraz przywództwa w sektorze energetyki to tylko część z poruszonych tematów podczas środowej konferencji zorganizowanej przez ICAN Institute ?Nowe wyzwania Lidera?.

Spotkanie odbyło się w ramach cyklu konferencji Autorytety Zarządzania, który prezentuje nowatorskie podejście do podstawowych kwestii menedżerskich, wśród nich strategii, przywództwa, innowacji, sprzedaży i marketingu.

Prawdziwy przywódca to osoba, która wyzwala u innych kreatywność, motywuje do uczciwości, etycznego postępowania i dodaje odwagi. Nie potrzebuje lat doświadczeń ale musi myśleć o innych ? współpracownikach, interesariuszach i klientach. Musi umieć postawić się na ich miejscu. Jego kompetencje przywódcze kształtują się i ujawniają w czasie definiujących momentów ? powiedział dr Filip Thon, prezes RWE Polska, rozpoczynając tym samym swoją prelekcję nt. efektywnego przywództwa w zmiennym otoczeniu, jakim jest rynek energetyki.

Dr Thon wskazał też autentyczność, odwagę i niezależność jako najważniejsze cechy lidera. Szczegółowo przeanalizował różnice między przywództwem i zarządzaniem a także omówił sztukę motywacji pracowników, tworzenia kultury i klimatu odpowiedzialności za wynik oraz delegowania i wymagania.

Gość specjalny konferencji, prof. Joseph L. Badaracco już po raz drugi przyjechał do Polski na zaproszenie ICAN Institute. Tym razem swoje wystąpienie poświęcił omówieniu sposobów prowadzenia działalności w trudnych rynkowo czasach. Opowiedział jak kiedyś i dziś wygląda zarządzanie, jakie trudne decyzje stoją przed współczesnymi liderami i jak sobie z nimi radzić.

Konferencja ?Nowe wyzwania lidera? odbyła się 8 czerwca w Teatrze Wielkim ? Operze Narodowej w Warszawie. Na kolejne spotkanie ICAN Institute zaprasza już 16 czerwca. Wtedy odbędzie się Forum CFO 2011, podczas którego słuchacze dowiedzą się m.in. jak umiejętnie wyszukiwać okazje rozwoju dla firmy i reagować na nieprzewidziane okoliczności, tak by chronić firmę i tworzyć dla niej nowe możliwości oraz dlaczego nie bać się turbulencji na rynku, tylko upatrywać w nich szansy dla firmy.

Similar Posts