praca Wiadomości branżowe

Rekrutacja w internecie w 2011 – raport GazetaPraca.pl

W 2011 w internecie pojawiło się o 19% więcej ofert rekrutacyjnych niż w roku ubiegłym, znacząco wzrósł też odsetek ogłoszeń oferujących pracę za granicą – o ponad 58%. Takie wnioski płyną z nowego raportu przygotowanego przez ekspertów z GazetaPraca.pl – „Rekrutacja w internecie 2011. Podsumowanie 2011”. [pobierz raport]

 

Więcej ofert, także z zagranicy

Rok 2011 przyniósł rynkowi rekrutacyjnemu 371,6 tys. zleceń – to o 19% więcej niż w 2010. Zdecydowanie lepsza pod względem liczby ogłoszeń była pierwsza połowa ubiegłego roku – zdaniem autorów raportu, wiele firm poczuło się wówczas pewniej i zaczęło realizować swoje potrzeby rekrutacyjne w szybszym tempie. Druga połowa roku 2011, choć w dalszym ciągu lepsza niż druga połowa 2010, przyniosła mniejsze tempo wzrostu liczby nowych rekrutacji.

Jednym z głównych wydarzeń na rynku pracy w 2011 roku było otwarcie niemieckiego i austriackiego rynku pracy. Potwierdzają to dane z raportu, według których nastąpił wzrost liczby ofert pracy rekrutujących pracowników za granicę kraju o 58,8% w porównaniu z 2010.

Najczęściej poszukiwani handlowcy 

Z raportu wynika również, że utrzymuje się trend dotyczący najchętniej poszukiwanych pracowników – w 2011, podobnie jak rok wcześniej, najwięcej ofert dotyczyło stanowisk z dziedziny sprzedaży. Ogłoszenia w tej kategorii stanowiły 20% ofert publikowanych na monitorowanych portalach.

Zdecydowane wzrosty liczby rekrutacji można było zaobserwować w sektorze Technika, Inżynieria i IT (o 45%) oraz Produkcja. Tradycyjnie już w czołówce najczęściej rekrutowanych znajdują się również zawody związane z finansami i księgowością, kolejny rok z rzędu obserwowany jest też wzrost liczby rekrutacji w logistyce i transporcie.

Pierwsza trójka najczęściej rekrutowanych zawodów pozostaje bez zmiany w stosunku do 2010 – to stanowisko sprzedażowe: przedstawiciele handlowi, handlowcy i dealerzy – w sumie monitoring zanotował ok. 40,15 tys. zleceń na te stanowiska. Kolejne na liście są stanowiska programistyczne  – ok. 21,65 tys. ofert oraz księgowe – ok. 11,55 tys. ofert.

Z listy 20 najczęściej publikowanych ofert w 2011 w porównaniu do 2010 r. wypadły następujące stanowiska: Kierownik budowy, Key Account Manager i Telemarketer, a trafiły do niej nowe: Magazynier, Pracownik produkcji i Specjalista ds. organizacji produkcji.

Najwięcej rekrutacji w mazowieckiem

Najwięcej ofert pracy w 2011 roku dotyczyło zatrudnienia w województwie mazowieckim – ponad 136 tys., czyli o 15,9% więcej niż w roku 2010. Drugie na liście pod względem liczby opublikowanych ofert jest województwo śląskie z ok. 60 tys. ofert, następnie województwa: dolnośląskie (ok. 57,9 tys.) małopolskie oraz wielkopolskie (ok. 53 tys.).

 

Raport ekspercki „Rekrutacja w internecie 2011” stworzyli specjaliści GazetaPraca.pl na podstawie monitoringu największych portali rekrutacyjnych. Dane dostarczyła firma Gemius SA. Dane zawarte w raporcie dotyczą okresu styczeń – grudzień 2011 roku.

 

***

GazetaPraca.pl to internetowa platforma kariery łącząca tysiące pracodawców, pracowników i kandydatów poszukujących pracy. Z serwisu GazetaPraca.pl, istniejącego od 2006 roku, korzysta miesięcznie ponad 1,4 miliona użytkowników*. W GazetaPraca.pl, oprócz ogłoszeń, dostępne są także artykuły i porady dotyczące kariery, informacje o rynku pracy oraz część społecznościowa, m.in. forum. Poniedziałkowe wydanie GazetaPraca.pl (dawniej „Gazeta Praca”) dociera do prawie 1,9 miliona** czytelników „Gazety Wyborczej. W GazetaPraca.pl co tydzień, od 1995 roku, publikowane są setki ogłoszeń rekrutacyjnych, a także porady i artykuły poświęcone rynkowi pracy.

Współpraca serwisu GazetaPraca.pl oraz dodatku „GazetaPraca.pl” do poniedziałkowej „Gazety Wyborczej”, umożliwia pracodawcom rekrutację za pomocą oferty dwumedialnej, czyli zamieszczanie ogłoszeń w najpopularniejszym w Polsce serwisie rekrutacyjnym, który dociera miesięcznie do prawie 1,5 miliona internautów, oraz w poniedziałkowym dodatku do „Gazety Wyborczej”. Więcej szczegółów na temat oferty dwumedialnej: GazetaPraca.pl.

* Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011

** Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja MillwardBrown SMG/KRC, I-XII 2011, N =  48 757, wskaźnik  CDT – poniedziałek

Similar Posts