praca Wiadomości branżowe

SentiOne. Studencki pomysł na monitoring i ochronę wizerunku marki w Internecietu

Bartosz Baziński i Michał Brzezicki, studenci Politechniki Gdańskiej opracowali internetowy ”licznik” opinii publicznej. Dzięki SentiOne w 10, maksymalnie w 30 sekund można sprawdzić ile razy internauci wypowiadali się o danej firmie czy osobie oraz, jaki procent z tych wypowiedzi miał zabarwienie emocjonalne: pozytywne, neutralne bądź negatywne. Narzędzie może się okazać świetnym systemem chroniącym wizerunek firmy w Internecie.

SentiOne gromadzi miliony opinii. Można poznać je dosłownie od ręki – www.sentione.pl.

– SentiOne całą dobę monitoruje cały polski Internet, jednocześnie budowana jest aktualna baza danych wypowiedzi internautów na temat marek, produktów, usług oraz osób – opowiada Bartosz Baziński, jeden z twórców narzędzia. – Wystarczy wpisać w pole szukaj np. nazwę firmy, a po chwili uzyskać można opinie, które pojawiają się na jej temat w Internecie. Wyniki analizy prezentowane są w przystępnej formie.

Ogromną zaletą SentiOne jest fakt, iż dzięki niemu natychmiast można wychwycić pojawiające się opinie i włączyć się w ważne dyskusje lub też zareagować na problemy aktualnych klientów. To świetne narzędzie marketingowe.

– SentiOne dedykowane jest przede wszystkim dużym firmom i znanym osobom, takim, na których temat mówi się w Internecie – zaznacza Bartosz.

 Podkreślić trzeba, że biznesplan dla SentiOne powstał na konkurs „Jaskółki przedsiębiorczości”, w którym zwyciężyli właśnie panowie Bartosz i Michał.

 – Młodzi inżynierowie zaznaczają, że sukces w konkursie dał im dużo pewności siebie i pokazał, że warto kontynuować rozpoczętą pracę – mówi Piotr Markowski z Centrum Wiedzy i Przedsiębiorczości PG, które organizuje Jaskółki.

W niespełna rok po sformułowaniu Bartosz Baziński i Michał Brzezicki założyli z funduszem Akcelerator Innowacji NOT spółkę, która otrzyma finansowanie w wysokości 200 tys. euro z funduszy unijnych. Dodatkowo, fundusz w ramach preinkubacji sfinansował usługi doradcze, mające na celu weryfikację technicznej wykonalności pomysłu za kwotę 90 tys. zł. Finalny produkt powstały na bazie pomysłu zgłoszonego w konkursu „Jaskółki przedsiębiorczości” jest już gotowy.

Co ciekawe inż. Bartosz Baziński, student czwartego roku Informatyki z Katedry Algorytmów i Modelowania Systemów na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej znalazł się w gronie dziewięciu młodych naukowców, nagrodzonych stypendium naukowym w ramach szóstej edycji programu Ventures Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (FNP). Młodzieniec otrzymał dofinansowanie o wartości 65 500 zł na projekt pt. „THIVERA – badanie wpływu opinii internautów na rynek kapitałowy”.

 UWAGA! Prezentację możliwości produktu można będzie zobaczyć podczas kwietniowej konferencji informatycznej InfoShare na Politechnice Gdańskiej. Informacje http://infoshare.pl/ .

Similar Posts